PIOSENKI

Na początek moja ulubiona piosenka o wielkanocnym króliczku, którą możemy wykorzystać w każdej grupie wiekowej.

Kolejny utwór nie tylko stwarza możliwość świetnej zabawy ruchowej, lecz również utrwala liczebniki.

Jeszcze jedna muzyczna zabawa o króliczkach, może nie do końca związana ze świętami ale idealnie nadająca się na rozgrzewkę.

Śpiewając kolejną piosenkę możemy wykorzystać kartoniki z literami. Kiedy znikają kolejne literki, zasłaniamy kartoniki a miejscu liter klaszczemy.

Ostatnia zabawa to nic innego jak doskonale nam znana melodia hokey, pokey, jednak tym razem w „króliczkowym” wykonaniu.

EASTER/Wielkanoc

ZABAWY

Wielkanocne zajączki

Przygotowujemy karty, na których znajdują się wielkanocne zajączki (w różnej ilości). Dzieci przeliczają je i przypinają odpowiednią liczbę klamerek na ubrania.

Gra w kręgle.

Idealna zabawa na utrwalenie materiału. Rozkładamy ilustracje z wprowadzanym słownictwem, na których ustawiamy kręgle. Dzieci kolejno próbują je przewrócić i mówią co przedstawia ilustracja na których stał wywrócony kręgiel.

Wielkanocny turniej.

  • Dzielimy dzieci na dwie drużyny i ukrywamy w sali wielkanocne pisanki. Zadaniem dzieci jest odnalezienie jak najwięcej pisanek. Punkt zdobywa drużyna, która odnajdzie ich więcej.
  • Easter egg running- przenoszenie jajka n łyżce stołowej, z okrążeniem pachołka- punkt zdobywa zespół, który zrobi to szybciej.
  • Rzucanie marchewką do celu
  • Dzieci układają w całość pocięte obrazki przedstawiające przedmioty związane ze świętami. Dla utrudnienia przygotowujemy ilustracje przedstawiające cienie tych przedmiotów. Punkt zdobywa zespół, który zadanie wykona jako pierwszy. Oczywiście uczestnicy muszą powiedzieć po angielsku co przedstawia dana ilustracja.
  • Easter egg rolling- turlanie jajka

Wielkanocny koszyk.

Dzieci, przy dźwiękach muzyki, przekazują sobie z ręki do ręki koszyk, w którym znajdują się żółte jajka po Kinder niespodziance. W każdym jajku ukryte jest zadanie. Kiedy ucichnie muzyka, dziecko trzymające koszyk w ręku, losuje jedno jajko i wykonuje zadanie w nim ukryte.

The leader

Dzieci stoją w kółeczku z ugotowanymi na twardo jajkami na łyżeczkach, z ręką wyciągniętą przed sobą. Leader – nauczyciel wydaje polecenia w języku angielskim np. jum on one leg, turn around itd. ,dzieci wykonują polecenia do momentu, gdy jajko upadnie. Wygrywa osoba, która najdłużej utrzyma jajko.

Trzy kubki

Do plastikowych kubeczków wkładamy kolejno obrazki: zajączka, jajka, koszyczka. Następnie odwracamy kubki i mieszamy je. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, w którym kubku ukrył się zajączek.

EASTER/Wielkanoc

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *