Halloween
Przed rozpoczęciem zajęć odpowiednio dekorujemy salę przywieszając sylwetki duszków, nietoperzy, rozkładamy dynie. Powinno się również znaleźć miejsce dla czarownicy i strasznego zamku 🙂

Pora na wprowadzenie nowego słownictwa. W tym celu przygotowujemy duży garnek, do którego wrzucamy flashcards z wprowadzanym słownictwem. Wszystkie dzieci czarują mówiąc tekst rymowanki z pomocą nauczyciela np. Abracadabra, 1-2-3, now it’s time to see what we see! I kolejno losują karty z obrazkami: ghost, black cat, pumpkin, bat, witch, monster.
PIOSENKI
Znana piosenka…jednak tym razem pasażerami będą duchy, trole, zombi i czarownica.
Świetna zabawa przy piosence The monsters stomp around the house. Dzieci maszerują po kole naśladując kolejno sposób w jaki poruszają się potwory: stąpają mocno tupiąc, biegają, skaczą, tańczą na zakończenie zasypiają.
Kolejna piosenka idealnie sprawdzająca się w grupie młodszych dzieci. Podczas śpiewu naśladujemy różne miny: wesołą, złą, przestraszoną czy smutną.
Lubiana przez wszystkie dzieci piosenka Baby shark tym razem w wersji halloween .
Na zakończenie Halloween freez dance, oraz prosta piosenka doskonaląca umiejętność liczenia, tym razem w wersji halloween.
ZABAWY
Who is the ghost?
Jedno dziecko siada w środku koła, nauczyciel wyznacza ducha, którego zadaniem jest powiedzenie 'Whooooo am I?’ – tak jak duch. Dziecko siedzące w środku zgaduje kto jest duszkiem.
Where is the ghost?
Chowamy w sali postać duszka, dzieci kolejno szukają naprowadzane przez pozostałych słowami warm- cold (odpowiednik zabawy ciepło- zimno).
Zabawy z miotłą
Dzieci podają sobie miotłę z ręki do ręki przy dźwiękach muzyki, kiedy muzyka ucichnie dziecko trzymające miotłę losuje z garnka wcześniej przygotowane zadanie, które musi wykonać.
Zabawy w grupach.
Poniższe zabawy możemy wykorzystać w formie konkurencji, rywalizacji między dwoma zespołami.
Mumia
Dzieci w grupach obwijają jedno dziecko papierem toaletowym. Wygrywa ten zespół, który zrobi to dokładniej.
Trick or tricket
Kolejna konkurencja do rywalizacji między dwoma zespołami. Ukrywamy w sali cukierki, w różnych miejscach. Wyznaczamy pewien czas na znalezienie cukierków np. 3 minuty (czas odmierzamy kuchennym zegarkiem). Wszystkie dzieci szukają łakoci, po usłyszeniu dzwonka siadają w swoich zespołach i przy pomocy nauczyciela przeliczają ilość odnalezionych cukierków . Wygrywa ten zespół który odnajdzie najwięcej słodyczy.
Przeprawa
Zabawę tę, również możemy przeprowadzić w formie rywalizacji między dwoma zespołami. Potrzebne będą dwie kartki papieru formatu A4. Zadaniem uczestnika jest przejść całą długość sali stąpając tylko na kartki. W tym celu po wykonaniu jednego kroku trzeba się schylić, podnieść kartkę z tyłu, przełożyć ją przed siebie u uczynić następny krok. I tak aż do wyznaczonego punktu.
Pajęczyna
Zabawa utrwalająca wprowadzane słownictwo. Dzieci siedzą w kole i rzucają kolejno do siebie kulkę włóczki (przed rzutem przytrzymują końcówkę). Aby podać kulkę następnemu dziecku trzeba odpowiedzieć co przedstawia ilustracja wskazana przez nauczyciela. Dzieci z czasem zauważą, iż powstała ogromna pajęcza sieć.
Na zakończenie wszystkie dzieci wykonują duszka „na paluszka” z wykorzystaniem chusteczek higienicznych i gumki receprurki.

Wspaniałe pomysły kosztuja grosze. Bezcenni są ludzie, którzy je urzeczywistniają. Twój blog jest tego wspaniałym przykladem…
Bardzo dziękuję 🙂