Halloween

Przed rozpoczęciem zajęć odpowiednio dekorujemy salę przywieszając sylwetki duszków, nietoperzy, rozkładamy dynie. Powinno się również znaleźć miejsce dla czarownicy i strasznego zamku  🙂

dav

Pora na wprowadzenie nowego słownictwa. W tym celu przygotowujemy duży garnek, do którego wrzucamy flashcards z wprowadzanym słownictwem. Wszystkie dzieci czarują mówiąc tekst rymowanki z pomocą nauczyciela  np. Abracadabra, 1-2-3, now it’s time to see what we see! I kolejno losują karty z obrazkami:  ghost, black cat, pumpkin, bat, witch, monster.

PIOSENKI

Znana piosenka…jednak tym razem pasażerami będą duchy, trole, zombi i czarownica.

Świetna zabawa przy piosence The monsters stomp around the house. Dzieci maszerują po kole naśladując kolejno sposób w jaki poruszają się potwory: stąpają mocno tupiąc, biegają, skaczą, tańczą na zakończenie zasypiają.

Kolejna piosenka idealnie sprawdzająca się w grupie młodszych dzieci. Podczas śpiewu naśladujemy różne miny: wesołą, złą, przestraszoną czy smutną.

Lubiana przez wszystkie dzieci piosenka Baby shark tym razem w wersji halloween .

Na zakończenie Halloween freez dance, oraz prosta piosenka doskonaląca umiejętność liczenia, tym razem w wersji halloween.

ZABAWY

Who is the ghost? 

Jedno dziecko siada w środku koła, nauczyciel wyznacza ducha, którego zadaniem jest powiedzenie ‚Whooooo am I?’ – tak jak duch. Dziecko siedzące w środku zgaduje kto jest duszkiem.

Where is the ghost?

Chowamy w sali postać duszka, dzieci kolejno szukają naprowadzane przez pozostałych słowami warm- cold (odpowiednik zabawy ciepło- zimno).

Zabawy z miotłą

Dzieci podają sobie miotłę z ręki do ręki przy dźwiękach muzyki, kiedy muzyka ucichnie dziecko trzymające miotłę losuje z garnka wcześniej przygotowane zadanie, które musi wykonać.

Zabawy w grupach. 

Poniższe zabawy możemy wykorzystać w formie konkurencji, rywalizacji między dwoma zespołami.

Mumia

Dzieci w grupach obwijają jedno dziecko papierem toaletowym. Wygrywa ten zespół, który zrobi to dokładniej.

Trick or tricket

Kolejna konkurencja do rywalizacji między dwoma zespołami. Ukrywamy w sali cukierki, w różnych miejscach. Wyznaczamy pewien czas na znalezienie cukierków np. 3 minuty (czas odmierzamy kuchennym zegarkiem). Wszystkie dzieci szukają łakoci, po usłyszeniu dzwonka siadają w swoich zespołach i przy pomocy nauczyciela przeliczają ilość odnalezionych cukierków . Wygrywa ten zespół który odnajdzie najwięcej słodyczy.

Przeprawa

Zabawę tę, również możemy przeprowadzić w formie rywalizacji między dwoma zespołami. Potrzebne będą dwie kartki papieru formatu A4.  Zadaniem uczestnika jest przejść całą długość sali stąpając tylko na kartki. W tym celu po wykonaniu jednego kroku trzeba się schylić, podnieść kartkę z tyłu, przełożyć ją przed siebie u uczynić następny krok. I tak aż do wyznaczonego punktu.

Pajęczyna

Zabawa utrwalająca wprowadzane słownictwo. Dzieci siedzą w kole  i rzucają kolejno do siebie kulkę włóczki (przed rzutem przytrzymują końcówkę). Aby podać kulkę następnemu dziecku trzeba odpowiedzieć co przedstawia ilustracja wskazana przez nauczyciela. Dzieci z czasem zauważą, iż powstała ogromna pajęcza sieć.

Na zakończenie wszystkie dzieci wykonują duszka „na paluszka” z wykorzystaniem chusteczek higienicznych i gumki receprurki.

dav
HALLOWEEN

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *