Proponowane słownictwo do wprowadzenia podczas zajęć:

flower, sun , tree, bee, ladybug, bug, butterfly, rainbow, frog

Oczywiście w zależności od grupy wiekowej, zasób słownictwa możemy stopniowo zwiększać.

PIOSENKI:

Na rozgrzewkę polecam piosenkę „Singing In the rain”, rytmiczna, wesoła doskonale nadająca się na początek zajęć.

Bardzo lubię wykorzystywać w swojej pracy wszystkie action songs, ponieważ wówczas dzieci mają możliwość tańczyć, śpiewać i wyrażać ruchem swoje emocje. Dlatego odsyłam was do piosenki Bug’n Roll, propozycji z kanału Pinkfong Songs for Children

Na zakończenie jeszcze dwie propozycje o tematyce wiosennej.

ZABAWY

Jumping game

Podczas tej zabawy przyklejamy na tablicy bądź ścianie karteczki przedstawiające wprowadzone słownictwo. Warunek jest taki aby karteczki były przyklejone dosyć wysoko, tak aby dzieci mogły zdjąć karteczkę dopiero poprzez podskoczenie. Dla utrudnienia przyklejamy ilustracje coraz wyżej. Kiedy dziecku uda się zdobyć karteczkę głośno mówi co na niej się znajduje.

Kałuże

Przygotowujemy „kałuże” z ilustracjami związanymi z danym tematem. Nauczyciel kolejno wypowiada słowa, zaś zadaniem dziecka jest skoczenie na odpowiednia ilustrację. Zabawę możemy uatrakcyjnić wykorzystując folię bąbelkową pod którą będą się znajdowały ilustracje. Dzieci ściągają buty i skaczą na wskazane obrazki. Biorąc pod uwagę aspekt sensoryczny zabawy, prawdopodobnie sprawi ona dzieciom wiele radości.

Happy caterpillar

Jedno dziecko jest głową gąsienicy (możemy przygotować opaskę z podobizną gąsienicy) i prowadzi korowód. Wybrane dziecko wymyśla krok taneczny a pozostali go naśladują. Kolejno przekazujemy opaskę różnym dzieciom, tak aby każdy miał okazję coś zaprezentować.

Koło z ilustracjami

Rozkładamy ilustracje w kole. Dzieci maszerują w rytm dowolnej melodii dookoła obrazków. W momencie kiedy muzyka przestanie grać każdy kolejno głośno mówi co znajduje się na ilustracji przy której aktualnie się znajduje.

Pajęcza sieć

Do kolejnej zabawy będziemy potrzebować hula hop, szeroką taśmę klejąca, lekkie plastikowe piłki oraz flashcards, Oklejamy hula hop po obwodzie taśmą, tak aby powstała klejąca osłonka na karty obrazkowe. Dzieci kolejno rzucają kolorowymi piłkami i mówią co znajduje się na karcie do której przykleiła się piłeczka.

Liczymy robaczki

Przygotowujemy 2 hula hop i zestaw robaczków (do zakupienia w sklepie z zabawkami). Każde z dzieci otrzymuje 10 sztuk. Wybieramy dwoje dzieci, których zadaniem jest trafieniem do hula hop jak największą ilością robaczków. Pozostałe dzieci przeliczają ile elementów znalazło się w kołach. Wygrywa to dziecko, które wrzuciło więcej robaczków.

SPRING/wiosna

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *