TEDDY BEAR DAY/Dzień Pluszowego Misia

Przed rozpoczęciem zajęć przygotowujemy szczególne miejsce dla „honorowego gościa- misia”. Prosimy również dzieci o przyniesienie swoich ukochanych pluszaków z domów. Poniżej przedstawiam kilka propozycji piosenek i zabaw, które możemy wykorzystać podczas zajęć w tak wyjątkowym dla każdego dziecka dniu.

PIOSENKI: 

Jako pierwszą przedstawiam piosenkę z kanału Super Simple Songs My Teddy Bear, idealną dla młodszych dzieci.

Podczas śpiewania słów kolejnej piosenki „Teddy bear, teddy bear” dzieci naśladują pluszowego misia (wymyślamy jakiś zabawny ruch) a następnie wykonujemy polecenia o których mowa w piosence.

Zabawy przy kolejnej piosence to prawdziwa wyprawa w nieznane.

Dzieci maszerują po sali naśladując następujące czynności:

I have got my binoculars- robiby z palców lornetkę

We can’t go over it- chodzimy na palcach

We can’t go under it- chodzimy pochyleni

Swish-przedzieramy się przez zarośla

Splash- naśladujemy pływanie

Squish- udajemy chodzenie po błocie

Step- chodzimy cichutko na paluszkach

Kiedy „pojawi” się niedźwiedź – dzieci szybko naśladują wszystkie czynności tylko w odwrotnej kolejności.

ZABAWY 

Układanie misia z różnych części ciała.

Dzieci kolejno mocują ręce, nogi, elementy twarzy, utrwalając tym samym poznane części ciała.

Where is the bear?

Rozkładamy na dywanie karteczki, tak aby dzieci nie widziały co znajduje się pod spodem. Na wszystkich karteczkach znajduje się napis „not here”, tylko na jednej narysowana jest postać misia. Dzieci kolejno odsłaniają karteczki próbując odszukać kartonik z sylwetą misia. Wygrywa osoba, której uda się to jako pierwszej.

Where is the bear?

Zabawa podobna do poprzedniej z ta różnica, że przygotowujemy trzy kubeczki. Pod jednym z nich chowamy małą figurkę misia. Mieszamy kubeczki, a jedno dziecko musi odgadnąć pod którym kubeczkiem ukrył się miś.

Rysujemy misia

Przygotowujemy dużą kartkę papieru, którą przypinamy na tablicy. Wskazane dziecko musi z zamkniętymi oczami narysować postać misia.

Teddy Bear Rhyme

W grupie młodszych dzieci polecam wykorzystać rymowankę, o której wspomniałam już we wpisie TOYS/zabawki. Wypowiadamy tekst wierszyka jednocześnie wykonując masażyk na ręce dziecka. Wszystkie dzieci uwielbiają tę zabawę i zachęcam wracać do niej w ciągu całego roku.

Round and round the garden, like a Teddy Bear.
(wykonujemy koła na dłoni dziecka)

One step, two step
(wykonujemy “kroki” palcami na dłoni dziecka)

Tickle you under there!
(łaskoczemy dziecko)

Cold and warm

Myślę, że doskonale wszyscy znają tę zabawę, bardzo lubianą przez wszystkie dzieci. Tym razem chowamy w sali postać pluszowego misia  i staramy się naprowadzić szukające dziecko używając zwrotów cold – warm.

Wake up

Na zakończenie zabawa, podczas której wybieramy misia śpiącego w środku koła. Dzieci mówią krótki tekst:

Teddy bear, teddy bear 1,2,3 wake up….

…następnie uciekają. Złapane dziecko wchodzi do środka koła i jest kolejnym misiem.

 

UDANEJ ZABAWY  🙂

TEDDY BEAR DAY/Dzień Pluszowego Misia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *