NIEZAWODNE GADŻETY DO WYKORZYSTANIA PODCZAS ZAJĘĆ
Dzieci w wieku przedszkolnym najszybciej uczą się poprzez zabawę. W ofercie wielu sklepów można znaleźć dużo ciekawych pomocy dydaktycznych, które ułatwią nam pracę, tym samym uatrakcyjniając nasze zajęcia. Poniżej przedstawiam gadżety, które regularnie wykorzystuję w swojej pracy, wraz z linkami sklepów gdzie można je zakupić oraz pomysłami na wykorzystanie.
- Rzepy na taśmie samoprzylepnej
Rzepy na taśmach samoprzylepnych są świetne do tworzenia różnego rodzaju zabaw polegających np. na szybkim „sklejeniu” dwóch obrazków.
Przykładowe zabawy:
-Dopasowanie obrazka do jego cienia
https://allegro.pl/oferta/rzep-tasma-samoprzylepna-koleczka-15mm-60-par-11479572054
https://allegro.pl/oferta/rzep-tasma-samoprzylepna-15x25mm-prostokat-40-par-11564954939

-zawody polegające na „łapaniu” właściwego obrazka. W zabawie bierze udział dwoje dzieci. Każde z nich trzyma w ręku łapkę na której przyklejony jest rzep. Przed dziećmi rozłożone są ilustracje, na których również mamy przyklejone rzepy. Nauczyciel wypowiada wprowadzane słowo, dzieci zaś muszą szybko uderzyć łapką w odpowiedni obrazek, tak aby przykleił się do łapki.


2. Gumowy młotek
Gumowy młotek posłuży nam jako wskaźnik. Wprowadzając słówka uderzamy młotkiem w odpowiednią ilustrację. W dalszej części prosimy dzieci o powtórzenie danego słowa i wskazanie odpowiedniej ilustracji poprzez uderzenie młotkiem.
https://www.ceneo.pl/129099008#crid=547041&pid=21561
3. Przyciski dźwiękowe
Kolejne, niezawodne gadżety, jedne z najbardziej lubianych przez dzieci. Mnie udało się kupić przyciski za kilka złotych, w chwili obecnej te same przyciski kosztują dużo więcej. Przeszukując internet znalazłam jednak inne wg mnie godne polecenia.
Do czego je wykorzystać? Oczywiście do QUIZU i wszelkich zabawach polegających na utrwaleniu słownictwa. Ja z reguły pokazuję dzieciom karty obrazkowe, kto pierwszy się zgłosi do odpowiedzi przyciskając przycisk, odpowiada. W starszych grupach wybieramy dodatkowo osobę, która liczy zdobyte przez graczy punkty.
https://www.ceneo.pl/121745102#crid=547046&pid=21561

4. Duża, piankowa kostka
Zastosowanie ogromne-poniżej propozycje zabaw:
-przy prowadzaniu liczebników dziecko rzuca i liczy oczka,
-rzucanie kostką w celu wyznaczenia ile razy należy daną czynność powtórzyć,
-rozkładamy na podłodze obrazki, dziecko rzuca kostką- jeżeli wylosuje np. 4 skacze po czterech obrazkach i podaje w języku angielskim co znajduje na obrazku, na którym się zatrzymał

JESZCZE KILKA INNYCH, MNIEJ LUB BARDZIEJ ZNANYCH POMYSŁÓW
5. Kręgle
Rozkładamy kręgle, pod każdym układając ilustrację. Dziecko rzuca piłkę i podaje co znajduje się na ilustracjach na których udało mu się przewrócić kręgla.
https://www.ceneo.pl/42255211#crid=547048&pid=21561
6. Magnesy na taśmie samoprzylepnej
Takie magnesy wykorzystamy np. w sytuacji, kiedy chcemy obrazek przypiąć na tablice magnetycznej. Wystarczy go przykleić do obrazka dzięki czemu bardzo szubko umieścimy go na tablicy.
https://allegro.pl/oferta/magnesy-samoprzylepne-13mm-kolka-tasma-klej-12szt-11303325285
7. Drewniana wędka z magnesem
Taką wędką możemy „łowić” obrazki przedstawiające wprowadzane słowa. Przy tej zabawie niezbędne okażą się wspomniane wyżej magnesy na taśmie samoprzylepnej, które przyklejamy do ilustracji.
8. Packi na muchy
Doskonale wszystkim znane . Mnie udało się zdobyć packi w kształcie kwiatów 😊
https://www.ceneo.pl/51442156#crid=547049&pid=21561

9. Kostka z kieszeniami
Kostka z kieszonkami, do których możemy włożyc karty obrazkowe. Poniżej również link do kostki, do której możemy przyklejać obrazki za ppomoca rzepów.
https://www.ceneo.pl/125060710#crid=547051&pid=21561
10. Mikrofon bezprzewodowy z głośnikiem
Świetna zabawka,którąwykorzystamy podczas powtarzania przez dziecko słówek.
https://www.ceneo.pl/99591232#crid=547252&pid=21561
11.Koszyki na zakupy z plastikowymi warzywami i owocami
Dzieci kolejno wyruszają na zakupy i wkładają do koszyka tylko te produkty, których nazwy zapamiętały. Wyciągając zakupy z koszyka mówią głośno po angielsku co zakupiły.
12.Woreczki zemocjami
Używając woreczków dzieci mogę naśladować wylosowane emocje lub budować zdania typu “He is sad”, “He is happy”.