Wprowadzanie słownictwa związanego z częściami ubrań zaczniemy od prezentacji flashcards. Ja podczas zajęć wykorzystałam obrazki pobrane ze strony

https://esl-kids.com/flashcards/clothes.html
Na wspomnianej stronie znajdziecie karty w dużym i małym formacie, z podpisami lub bez.

PIOSENKI

Poniżej propozycja kilku wesołych piosenek, oczywiście wszystkie są bardzo proste i melodyjne więc wszystkie dzieci z pewnością je polubią.

Na samym początku wesoła piosenka This Is The Way We Get Dressed podczas której naśladujemy ruchem sposób ubierania poszczególnych części garderoby. 

Zabawa przy kolejnych piosenkach będzie tym bardziej atrakcyjna dla dzieci jeśli przygotujemy komplet lub dwa komplety ubrań o których mowa w piosence. Żeby było weselej, ubrania te mogą być za duże…..sporo za duże np. z dorosłej osoby. Podczas śpiewania piosenki dwoje dzieci zakłada na siebie kolejno wskazane ubrania, co zapewne wszystkich bardzo rozbawi.

Na zakończenie What Color Are You Wearing czyli piosenka podczas której utrwalamy kolory. Śpiewamy poszczególne wersy piosenki, kiedy podają nazwy kolorów dzieci, które mają na swoim ubraniu dany kolor wykonują poszczególne czynności:

Red- jump

Oranego- turn around

Blue- tap your toes

Purple- stomp your feet

Green- touch your nose

Yellow- shout hurray

ZABAWY

If you are wearing….

Dzieci siedzą w kole, nauczyciel wypowiada np zdanie „change your place……if you are wearing skirt”. Dzieci, które są ubrane w spódniczki zamieniają się miejscami. Zabawę możemy dowolnie zmieniać np zamiast zamieniać się miejscami przedszkolaki mogą przechodzić przez rzekę (przez rzekę będą mogli przejść tylko ci, którzy mają na sobie wskazaną przez nauczyciela część garderoby).

Push the buton (washin machine)

Wybieramy jedno dziecko, które będzie „pralką do prania” czyli washing machine. Wybrane dziecko wymyśla sobie daną część ciała np. nos na której będzie znajdował się guzik, którym można wyłączyć pralkę. Kiedy pralka pierze, dziecko kręci „młynek” rękami a inny przedszkolak stara się znaleźć ukryty guzik wskazując na poszczególne części ciała. Kiedy wskaże na nos pralka się zatrzymuje. 

Pranie.

Przygotowujemy pudełko w kształcie pralki, do którego będziemy wrzucać kolejno ubrania wymienione przez nauczyciela.

Ubieranie lalki.

W każdym przedszkolu znajdziemy dużą lalkę lub lalkę dzidziusia. W sklepach z tanią odzieżą kupujemy różne ubrania dla niemowlaków, które wykorzystamy podczas zabawy. Dzieci kolejno zakładają lalce poszczególne części garderoby podając ich nazwy. Podczas tej zabawy utrwalamy nazwy części ubrań oraz kolejność ich zakładania.

Łowimy ubrania

Na dywanie rozkładamy materiał, lub kocyk, który będzie rzeką. Na kucyku układamy flashcards przedstawiające części ubrań (clothes). Nauczyciel kolejno wymienia nazwy ubrań, zaś wybrane dziecko skacze po obrazkach starając się przedostać na drugą stronę rzeki.

CLOTHES/ubrania

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *