FAMILY/rodzina

  1. Wprowadzenie

Podczas wprowadzania nowego słownictwa dzieci mogą powtarzać słówka w różny sposób. Najpierw powtarzamy normalnym tonem głosu, później bardzo cicho, bardzo głośno, naśladując śmiech, smutek czy płacz.

  1. The Finger Family

Przygotowujemy nakładane na palce papierowe pacynki poszczególnych członków rodziny (dzieci mogą samodzielnie je pokolorować i ozdobić). Kiedy pacynki są już gotowe śpiewamy piosenkę The Finger Family i pokazujemy paluszkami poszczególne osoby. W starszych grupach można zabawę uatrakcyjnić przydzielając role różnym dzieciom: mommy finger, daddy finger, brother finger, sister finger, baby finger gdzie każde dziecko śpiewa swoją cześć piosenki : Here I am, here I am how do you do

  1. Paluszkowa rodzina

Rozdajemy dzieciom kolorowe pisaki i prosimy aby na każdym palcu namalowały jednego członka rodziny. Tak pięknie ozdobione paluszki możemy wykorzystać podczas śpiewania poznanej już piosenki The Family Finger.

  1. Zabawy przy piosence Three bears

Piosenkę tę polecam wykorzystać w pracy zarówno z młodszymi dziećmi jak i starszakami. Śpiewamy piosenkę i wymyślamy ruch, którym moglibyśmy przedstawić postacie występujące w piosence.

Father bear is very fat-pokazujemy pękaty brzuszek

Mother bear is very slim- krcimy bioderkami

Little bear is co cute- robimy “słodką minę”

What a happy family- klaszczemy

Podczas odliczania podskakujemy

  1. Zamiana miejsc

Rozkładamy na dywanie karty przedstawiające członków rodziny. Wszyscy zamykają oczy a nauczyciel zmienia miejsca kart. Dzieci muszą zgadnąć jakie karty zmieniły miejsca.

  1. Pociąg

Ustawiamy się w pociąg. Rozkładamy flashcards w różnych miejscach sali . Włączamy muzykę. Gdy muzyka przestanie grać, nauczyciel wypowiada słowa, a zadaniem dzieci jest dotarcie do odpowiedniej karty (stacji).

  1. Family tree

Pokazujemy dzieciom kartę obrazkową przedstawiająca poszczególnych członków rodziny.  Jeżeli zgadną kogo ona przedstawia układamy wieżę z kart i kubków, czyli karta – kubek – karta – kubek.

  1. Rain, rain go away

Dzieci siedzą w kole. W środku koła układamy różne instrumenty, wybieramy jedno dziecko, które rozpocznie zabawę i będzie „tatą”. Śpiewamy piosenkę tata maszeruje dookoła i gra na wybranym przez siebie instrumencie. W trakcie pauzy w muzyce, rozpoczynające dziecko wybiera kolejne, które będzie mamą (wybrane dziecko bierze instrument) i maszerują grając na instrumentach. Później mama wybiera brata, brat, siostrę, siostra dziecko. Na zakończenie cała rodzina maszeruje i gra na instrumentach a pozostali klaszczą i śpiewają.

  1. Family song

Na zakończenie jeszcze jedna, prosta piosenka, którą możemy wykorzystać podczas zajęć.

 

FAMILY/rodzina

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *