FEELINGS and EMOTIONS/uczucia i emocje
PIOSENKI
- Zajęcia poświęcone emocjom możemy rozpocząć od wprowadzenia piosenki How are you today.
2. If you’re happy
Wesoła piosenka, propozycja z kanału Super Sipmle Songs.
Oraz nieco dłuższa wersja dla starszych dzieci.
3. Emotions song for kids
Kolejna zabawa polega na wykonywaniu różnych min o których mowa w piosence. Melodia doskonale znana dzieciom, gdyż jest to inna wersja „Hockey, Pockey”. W trakcie zabawy możemy zakrywać i odkrywać dłońmi twarz, prezentując kolejno miny wesołą, smutną, złą, przestraszoną, zdziwioną, niemądrą.
4. How are they feeling now- quiz
W grupie starszych dzieci możemy wykorzystać quiz, który znajdziemy na portalu youtube. Dzieci oglądają różne scenki, po czym muszą określić jakie emocje towarzyszyły występującym bohaterom. Z trzech podanych odpowiedzi wybieramy jedną.
ZABAWY
- Rysowanie na plecach
Świetna zabawa relaksacyjna, lubiana przez wszystkie dzieci nawet maluszki. Rysujemy na plecach buzie, smutną, wesołą, złą, przestraszoną itd. Dziecko musi odgadnąć jaką minę narysował nauczyciel. W starszych grupach dzieci mogą zadawać sobie zagadki w parach.
- Zabawa z butelką
Ilustracje przedstawiające różne emocje układamy w kole. W środku leży butelka, którą dzieci kolejno kręcą. Zadanie polega na tym, aby zaprezentować pozostałym taką minę, jaką wskazała szyjka butelki.
- Zabawa z lizakami
Dla każdego dziecka przygotowujemy „lizaki” przedstawiające różne miny. Nauczyciel zwraca się do dzieci z poleceniem: Make a happy face…wszystkie dzieci wyszukują odpowiednią buzię i przykładają ją do swojej twarzy.
- . Wyścigi
Dzieci ustawiają się w dwóch drużynach. Przed każdą grupą leżą karty obrazkowe przedstawiające różne emocje. Nauczyciel wydaje polecenie, którą kartę należy przynieść. Punkt zdobywa ten zespół, który jako pierwszy przyniesie odpowiednią kartę. Na zakończenie sumujemy punkty i wyłaniamy zwycięzcę.
- Co powiedziałam.
Jedno dziecko stoi w dużej odległości od nauczyciela np. na drugim końcu sali. Nauczyciel bardzo cicho wypowiada słowa związane z emocjami np. sad. Dziecko musi powtórzyć jakie słowo powiedział nauczyciel.
6. Woreczki emocje
Używając woreczków dzieci mogą naśladować wylosowane emocje lub budować zdania typu “He is sad”, “He is happy”