FEELINGS and EMOTIONS/uczucia i emocje

PIOSENKI

  1. Zajęcia poświęcone emocjom możemy rozpocząć od wprowadzenia piosenki How are you today.

2. If you’re happy

Wesoła piosenka, propozycja z kanału Super Sipmle Songs.

Oraz nieco dłuższa wersja dla starszych dzieci.

3. Emotions song for kids

Kolejna zabawa polega na wykonywaniu różnych min o których mowa w piosence. Melodia doskonale znana dzieciom, gdyż jest to inna wersja “Hockey, Pockey”.  W trakcie zabawy możemy zakrywać i odkrywać dłońmi twarz, prezentując kolejno miny wesołą, smutną, złą, przestraszoną, zdziwioną, niemądrą.

4. How are they feeling now- quiz

W grupie starszych dzieci możemy wykorzystać quiz, który znajdziemy na portalu youtube. Dzieci oglądają różne scenki, po czym muszą określić jakie emocje towarzyszyły występującym bohaterom. Z trzech podanych odpowiedzi wybieramy jedną.

ZABAWY 

  1. Rysowanie na plecach

Świetna zabawa relaksacyjna, lubiana przez wszystkie dzieci nawet maluszki. Rysujemy na plecach buzie, smutną, wesołą, złą, przestraszoną itd. Dziecko musi odgadnąć jaką minę narysował nauczyciel. W starszych grupach dzieci mogą zadawać sobie zagadki w parach.

  1. Zabawa z butelką

Ilustracje przedstawiające różne emocje układamy w kole. W środku leży butelka, którą dzieci kolejno kręcą. Zadanie polega na tym, aby zaprezentować pozostałym taką minę, jaką wskazała szyjka butelki.

  1. Zabawa z lizakami

Dla każdego dziecka przygotowujemy „lizaki” przedstawiające różne miny. Nauczyciel zwraca się do dzieci z poleceniem: Make a happy face…wszystkie dzieci wyszukują odpowiednią buzię i przykładają ją do swojej twarzy.

  1. . Wyścigi

Dzieci ustawiają się w dwóch drużynach. Przed każdą grupą leżą karty obrazkowe przedstawiające różne emocje. Nauczyciel wydaje polecenie, którą kartę należy przynieść. Punkt zdobywa ten zespół, który jako pierwszy przyniesie odpowiednią kartę. Na zakończenie sumujemy punkty i wyłaniamy zwycięzcę.

  1. Co powiedziałam.

Jedno dziecko stoi w dużej odległości od nauczyciela np. na drugim końcu sali. Nauczyciel bardzo cicho wypowiada słowa związane z emocjami np. sad. Dziecko musi powtórzyć jakie słowo powiedział nauczyciel.

6. Woreczki emocje

Używając woreczków dzieci mogą naśladować wylosowane emocje lub budować zdania typu “He is sad”, “He is happy”

https://allegro.pl/oferta/woreczki-z-nadrukiem-emocje-zestaw-6-sztuk-11636735868?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr&utm_campaign=5abee942-c7b2-4f6e-9562-ffeb63ca9266#

FEELINGS and EMOTIONS/uczucia i emocje

Komentarz do “FEELINGS and EMOTIONS/uczucia i emocje

  • 1 marca, 2024 z 5:33 pm
    Permalink

    Podziwiam umiejętność przykuwania uwagi czytelnika poprzez zróżnicowanie stylistyczne i narracyjne, co czyni artykuł niezwykle atrakcyjnym i przyjemnym do czytania.

    Powtórz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *