FRUIT&VEGETABLES/owoce i warzywa
Realizując temat poświęcony warzywom i owocom mamy możliwość prezentacji wprowadzanego słownictwa nie tylko w oparciu o flashcards, lecz także śmiało polecam wykorzystać produkty zakupione w sklepie. Będzie to o tyle ciekawsze dla dzieci, gdyż jednocześnie możemy przygotować zabawy polegające na rozpoznawaniu owoców za pomocą zmysłów: dotyku, smaku czy choćby węchu.
NA ZAKUPACH
Przeglądając internet w poszukiwaniu ciekawych gadżetów do wykorzystania podczas zajęć, natknęłam się na plastikowe koszyki wypełnione owocami i warzywami. Myślę, że sprawdzą się idealnie podczas zabawy w „SKLEP” i nie tylko. Poniżej kilka pomysłów
-
Zakupy
Dzieci kolejno wyruszają na zakupy i wkładają do koszyka tylko te produkty, których nazwy zapamiętały. Wyciągając zakupy z koszyka mówią głośno po angielsku co zakupiły.
-
Kto zrobi większe zakupy?
W starszych grupach koszyki możemy wykorzystać również podczas zabawy polegającej na robieniu zakupów „na wyścigi”. Wygrywa to dziecko, które włoży do koszyka więcej produktów. Ale uwaga…podczas liczenia trzeba podawać ich angielską nazwę, w przeciwnym razie zakupiony produkt się nie liczy.
-
Koszyk pełen połówek owoców.
Dzieci z zamkniętymi oczami losują z koszyka owoc lub warzywo i wyszukują jego brakująca połówkę.
-
Sałatka owocowa/Zupa jarzynowa
Wymieniamy po angielsku kolejno owoce/warzywa, które należy wrzucić po przekrojeniu do garnka
UDANEJ ZABAWY 😊
Poniżej linki sklepów, gdzie wg mnie w dobrej cenie zakupimy niezbędne zestawy.
Najtańsze jakie znalazłam.
Zestawy z warzywami do krojenia
Owoce i warzywa do krojenia
PIOSENKI
Naturalne owoce i warzywa warto wykorzystać podczas zabawy przy piosence Hokey pokey fruit and vegetables , w trakcie której utrwalamy nie tylko wprowadzane słownictwo, lecz również kolory.
Poniżej propozycja do wykorzystania w grupie młodszych dzieci.
Fruit- propozycja od Super Simple Song
Fruit Family, doskonale znana melodia, tutaj w wersji owocowej.
Oraz idealna do tańca i uwielbiana przez wszystkie dzieci melodia z kanału Pingfong Songs For Children.
Podczas zabawy przy kolejnej piosence przygotowujemy dzieciom opaski z owocami bądź obrazki. Poszczególne „owoce” maszerują po kole kolejno się zmieniając. Na zakończenie wstają i maszerują wszystkie dzieci. Zabawę możemy przeprowadzić również siedząc w kole, wykorzystując instrumenty. Każda grupa owoców gra na innym instrumencie, na zakończenie grają jednocześnie wszystkie instrumenty.
ZABAWY
Apple tree
Dwoje dzieci tworzy tunel (mostek) nad głowami dzieci. Pozostali maszerują w kole trzymając się za ręce i przechodzą pod mostkiem. Na ostatnie słowa piosenki dzieci tworzące tunel opuszczają ręce. Złapane dziecko odchodzi na bok. Poniżej tekst i melodia rymowanki.
Apple tree, apple tree
Will the apples fall on me
I don’t mind, I won’t shout
If the apples knock me out!
Vegetables-basket
Nauczyciel kładzie na podłodze hula hop a dzieci trzymają w ręce warzywa lub owoce. Włączamy muzykę, dzieci tańczą, biegają po sali. Kiedy nauczyciel wycisza muzykę i podaje nazwę jednego z warzyw, dzieci które trzymają dane warzywo lub owoc w ręce muszą wejść do obręczy, zabawa trwa dopóki wszystkie warzywa i owoce nie będą choć jeden raz w „koszyku”.
If you like …
Dzieci siedzą w kole, nauczyciel wymienia nazwy warzyw (owoców). Wszystkie dzieci, które lubią wymienione warzywo (owoc) zamieniają się miejscami.
Sałatka owocowa
Nauczyciel nadaje dzieciom nazwy 4 owoców, np. apple, banana, itd. Na hasło apple czy banana dzieci zamieniają się szybko miejscami. Na hasło „fruit salad” miejscami zamieniają się wszyscy.
Fruit or Vegetable?
Na dywanie leżą dwie obręcze, jedna jest oznaczona jako owoce, a druga jako warzywa. Dzieci losują obrazek, podają jego nazwę, mówią czy to owoc czy warzywo, kładąc go w odpowiedniej obręczy.
Hot potato
Zabawa przypominającą doskonale wszystkim znaną zabawę „Piłka parzy”. Dzieci podają sobie piłkę z ręki do ręki, nauczyciel cały czas szybko mówi słowa „hot potato”. Kiedy nauczyciel przestaje mówić, dziecko przy którym zatrzymała się piłka odpada z gry.
Where is the plum?
Podczas tej zabawy potrzebna będzie śliwka (lub inny owoc tej wielkości) i trzy kubeczki. Ukrywamy pod jednym kubkiem owoc i bardzo szybko zamieniamy ustawienia kubeczków. Wybrane dziecko musi zgadnąć, pod którym kubkiem znajduje się śliwka.
What is missing?
Inna wersja dobrze znanej zabawy. Przygotowujemy obrazki warzyw lub owoców. Wszystkie powtarzamy z dziećmi, następnie mieszamy obrazki zmieniając kolejność ich ułożenia i przykrywamy je materiałem lub kocykiem. Dzieci zamykają oczy, a nauczyciel wyciąga jeden obrazek. Zadanie dzieci polega na wskazaniu brakującego obrazka po zdjęciu kocyka.
