KILKA WSKAZÓWEK DLA POCZĄTKUJĄCYCH
- Dzieci kochają śpiew, taniec i zabawy przy muzyce. Pamiętaj aby na twoich zajęciach nie zabrakło piosenek typu „Action songs”. Miej zawsze w zanadrzu sprawdzone zabawy, które w razie potrzeby wykorzystasz.
- Pamiętaj aby przygotowane karty obrazkowe „flashcards” były wystarczająco duże i kolorowe. Mogą zawierać podpisy w języku angielskim.
- Urozmaicaj zajęcia wykorzystując ciekawe środki dydaktyczne: kubeczki, packi na muchy, pudełka, zakrętki, przedmioty związane z omawianym tematem i wszelkiego rodzaju rzeczy oddziałujące na zmysły dzieci.
- Planuj swoją pracę- to pozwoli ci uniknąć stresujących sytuacji.
- Bądź kreatywna (kreatywny), gotowa (gotów) na nowe pomysły, wykorzystuj pomysły dzieci. Czasami w trakcie zajęć zupełnie niespodziewanie „wpadamy na pomysł” nowej zabawy, która staje się hitem!
- Zaopatrz się w dobry sprzęt, szczególnie ekonomiczną drukarkę i laminator. Inwestycja bardzo szybko się zwróci i zaowocuje pięknymi, kolorowymi pomocami do zajęć przygotowanymi niskim nakładem.
Osobiście mogę polecić bardzo wydajne drukarki brother oraz epson do której tusze zakupimy w rozsądnej cenie. (blisko rok drukowania bez wymiany tuszu). Sprawdź aktualną cenę na Ceneo.pl: BROTHER https://www.ceneo.pl/105732568#crid=546644&pid=21561 https://www.ceneo.pl/16006202#crid=546646&pid=21561 - EPSON
- https://www.ceneo.pl/114228966#crid=547300&pid=21561
- Sporządź sobie listę ciekawych stron internetowych, skąd będziesz czerpać pomysły na zabawy, drukować karty obrazkowe,.
- Poszukaj grup na FB, nie bój się pytać- zawsze ktoś pomoże 😊
- Jeżeli to twoja pierwsza praca, NIE BÓJ SIĘ, nie zniechęcaj. Każdy kiedyś zaczynał a początki są szczególnie trudnie. Z czasem będzie coraz lepiej.
Pomysły na pierwsze zajęcia
Pierwsze zajęcia potraktujmy jako wprowadzenie. Niech będą bogate w zabawy i piosenki służące integracji grupy.
- What’s your name?
Podczas pierwszych zajęć nie może obejść się bez zabawy, w trakcie której poznamy imiona dzieci. Tutaj możemy tradycyjnie posłużyć się pacynką, wprowadzając zwrot „I am…” w młodszej grupie, oraz „My name is …” w grupie starszej.
- Zabawa „Say hello with your head, hand”
Prosimy dzieci, aby się przywitały wspólnie mówiąc słowo „hello”, poruszając przy tym np ręczką, nogą, głową, kolanami, palcami itd.
- Zabawa „Who is missing?”
Zabawę tę przeprowadzamy w grupach, w których dzieci się już znają. Jedno dziecko wchodzi do koła i nakrywamy je kocem, zaś drugie wychodzi z sali, bądź chowa się w wyznaczonym miejscu. Dziecko siedzące w kole, po ściągnięciu koca, musi odgadnąć kogo brakuje.
- Woreczek z zadaniami
Przygotowujemy woreczek, bądź pudełko, w którym ukryte są karty obrazkowe przedstawiające różne. Siedząc w kole, dzieci podają sobie woreczek z rąk do rąk przy dźwiękach muzyki. Kiedy muzyka ucichnie, dziecko trzymające woreczek losuje kartę z zadaniem do wykonania.
- Zabawa przy piosence „Pass the bean bag”
Świetna zabawa, lubiana przez wszystkie dzieci. Polega na podawaniu woreczka przy muzyce, na hasło „stop” i przerwę dziecko, które trzyma woreczek odpada z zabawy.
6. Zabawy z mikrofonem
Potrzebny nambedzie mikrofon z głośnikiem. Zadaniem dzieci bedzie przedstawienie sięw języku angielskim „domikrofonu”.
PIOSENKI NA POWITANIE
Po więcej pomysłów zapraszam do wcześniejszych wpisów na moim blogu.

Super zabawy, jutro wykorzystam na pewno !!
Cieszę się, że mogłam pomóc:)