SHAPES/kształty- wprowadzenie słownictwa

Na początek zachęcam do zapoznania się z nowym słownictwem poprzez zabawę ECHO.P okazujemy dzieciom daną kartę i mówimy wyraz np. circle . Dzieci powtarzą a następnie przechodzimy do zabawy, mówimy szeptem i coraz głośniej. Tak zapoznajemy się z każdym kształtem.

Gotowe do wydruku karty obrazkowe można pobrać z poniższej strony

https://www.flashcardsforkindergarten.com/shape-flashcards/

PIOSENKI 

  1. I can make a circle

  2. Shapes songs from Super Simle Songs

3. Kolejna propozycja pochodzi z kanału Pingfong Songs for Children. Jest to wesoła piosenka, podczas której dzieci przedstawiają ruchem poznane kształty.

 

 

 

Propozycje zabaw:

SHAPES/kształty wprowadzenie słownictwa. Gry i zabawy utrwalające poznane słownictwo.

1.Ścieżka sensoryczna z kształtami

Wszelkiego rodzaju ćwiczenia sensoryczne mają duży wpływ na prawidłowy rozwój dziecka. Podczas realizacji tematu  proponuję wykonać ścieżkę sensoryczną, na której dany kształt będzie wykonany z innego materiału. Możemy tutaj wykorzystać kasze, folię bąbelkową, watę, wełnę, gąbkę, piach, liście, cukier, ziarna kawy. Zabawa polega na przejściu ścieżki bez obuwia. Stojąc na danym kształcie dziecko podaje jego nazwę. 

2.  Rysowanie  palcem po mące.

Rozsypujemy na tackach mąkę. Podajemy nazwę danego kształtu, zaś dziecko stara się go narysować palcem.

3. Rysowanie kształtów na plecach dziecka.

Rysujemy dany kształt na plecach dziecka, które stara się odgadnąć jego nazwę. W grupach starszych dzieci mogą bawić się w parach, rysując sobie wzajemnie figury na zmianę.

4.Find a shape

Przygotowujemy woreczek lub pudełko, w którym schowane będą obrazki przedstawiające różne kształty. Każda osoba po kolei losuje kartę, a następnie ma za zadanie poszukać w najbliższym otoczeniu rzecz w danym kształcie.

5. I Have who has? 

Gra, która polega na uważnym słuchaniu, poprawnym nazywaniu i odszukiwaniu. Ćwiczymy tu nie tylko nazwy figur ale i ich kolory. Karty do gry oraz opis zabawy do pobrania na poniższej stronie.

https://magdabusybee.blogspot.com/2018/02/shapes.html

6.What shape am I?

Jedno z dzieci losuje kartę i układa się w figurę. Reszta próbuje odgadnąć jaka figura jest prezentowana.

7.Wierszyk:

Shapes, shapes, I know three shapes.

 A circle, a circle goes round and round. – Zakreśl kółko w powietrzu

A traingle, a traingle, 1,2,3 – Rysując w powietrzu kolejne boki trójkąta, odliczaj: 1,23

A square, a square, 1,2,3 and 4.- Zakreślając w powietrzu boki kwadratu odliczaj: 1,2,3,4.

I know shapes: a circle, a traingle and a square. Narysuj w powietrzu wszystkie kształty wymienione w utworze.

8.Freeze dance.

Na zakończenie polecam wykorzystać freeze dance, piosenkę doskonale znaną większości dzieci. Na hasło freez pokazujemy kartę obrazkową z danym kształtem, zaś dzieci zastygają w bezruchu próbując odtworzyć tę figurę.

 

SHAPES/kształty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *