TOYS/zabawki
Kilka zabaw językowych utrwalających nazwy zabawek.
1. Mystery box
Umieszczamy w kolorowym pudełku zabawki, których nazwy wprowadziliśmy na zajęciach. Dzieci kolejno wkładają ręce do pudełka i starają się po dotyku rozpoznać wylosowaną zabawkę. Możemy również śpiewać piosenkę Mystery box, przekazując sobie pudełko z rąk do rąk. Podczas przerwy w muzyce, dziecko przy którym zatrzymało się pudełko podaje nazwę wylosowanej zabawki.
2. Sticky fingers
W mniejszych grupach możemy wykorzystać bardzo fajną zabawę „Sticky fingers”, po polsku to popularna gra w „Krowę” 😀 Każde dziecko chwyta jeden palec nauczyciela, następnie każdy po kolei mówi „Let’s play with….”. Dzieci podają nazwy zabawek tak długo aż nauczyciel powie „YES”! Na ten sygnał dzieci uciekają a nauczyciel łapie jedną osobę.
3. Teddy Bear Rhyme
W grupie młodszych dzieci polecam wykorzystać rymowankę. Wypowiadamy tekst wierszyka jednocześnie wykonując masażyk na ręce dziecka. Wszystkie dzieci uwielbiają tę zabawę i zachęcam wracać do niej w ciągu całego roku.
Round and round the garden, like a Teddy Bear.
(wykonujemy koła na dłoni dziecka)
One step, two step
(wykonujemy “kroki” palcami na dłoni dziecka)
Tickle you under there!
(łaskoczemy dziecko)
4. Kalambury
Przygotowujemy karteczki z ilustracjami poznanych zabawek. Wrzucamy je do kolorowego pudełka. Dzieci podają sobie pudełko z ręki do ręki przy dźwiękach muzyki (jednocześnie możemy śpiewać wprowadzaną piosenkę). Kiedy muzyka ucichnie, dziecko przy którym zatrzymało się pudełko losuje karteczkę i stara się ruchem naśladować zabawkę narysowaną na kartce. Pozostali uczestnicy zabawy zgadują co to za zabawka.
5. Butelka
Rozkładamy w kole obrazki przedstawiające wprowadzone zabawki. Na środku koła kładziemy butelkę. Dzieci kolejno kręcą butelką i podają nazwę zabawki przy której zatrzymała się szyjka butelki.
6.Warm and cold
Odpowiednik polskiej zabawy „Ciepło-zimno”.
TOYS SONG/piosenki
7. Zabawa przy piosence „Toys song”
Śpiewamy piosenkę na hasło „point with me” wszyscy wskazują daną zabawkę. Przy okazji utrwalamy nazwy podstawowych kolorów.
- The Pinocchio
Piosenka, w której naśladujemy marionetki, laleczki na sznurku. Bardzo zabawna i lubiana przez wszystkie dzieci.
- My Teeddy Bear
Na zakończenie piosenka dla maluszków. Podczas śpiewania naśladujemy misia i pokazujemy poszczególne części ciała o których mowa w piosence.